duminică, 10 mai 2020

Londra - Notting Hill Carnival



M-am gandit sa incep cu o postare despre Londra.

Poate stiti sau nu, am locuit in Londra o lunga perioada. Stiu sigur ca am ajuns acolo la sfarsitul lui August doua mii si ceva, nu mai tin minte exact.
Chiar daca a trecut foarte mult timp de atunci inca imi amintesc ce extaziata eram in autobuz in drumul de la aeroport spre noua mea casa.

Eram incantata de tot ce vedeam, mai ales de autobuzele etajate si condusul pe partea gresita! Pentru mine Londra era tot ce imi dorisem vreodata, nu credeam ca voi mai pleca de acolo.
Dar, timpul a trecut, planurile si dorintele s-au schimbat, iar eu am ajuns sa calatoresc cat nu am crezut ca o voi face vreodata.

Cum spuneam, abia ajunsa in Londra, putin pierduta in spatiu si zilnic la un pas de a fi lovita de masina (mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc cu traficul venind din directia gresita), ieseam sa explorez cat mai mult. Din pacate, cumva am ratacit memory card-ul cu majoritatea pozelor, dar totusi mai am cate ceva.

Astazi am dat peste o stire care zice ca pentru prima data in istorie, din 1966, carnavalul, care aduce 2.5 milion de oameni pe stazile Kensington-ului, va fi anulat, din cauza pandemiei. Notting Hill Carnival, este unul dintre cele mai mari festivale stradale alea lumii si este un eveniment foarte important pentru cultura Black British.

Asa ca m-am gandit sa va spun ce pierdeti, in caz ca doreati sa mergeti.


Carnavalul se intinde pe o distanta de 2 zile, prima fiind destinata copiilor, iar cea dea 2-a, adultilor. Se face tine parada costumelor, se tine o bataie in ciocolata, o bataie in prafuri colorate si tot felul de activitati distractive.


 Am avut ocazia sa particip si eu 3 ani la rand si pot spune ca e ceva ce ar trebui facut o data in viata. Acestui carnaval nu ii lipsesc carele alegorice, muzica de diverse tipuri, dar toate cu iz caraibbian, mancarea buna - peste tot veti gasi jerk chicken(pui condimentat in stil Caraibbian) proaspat fript,  multa voie buna si distractie. In jur de 9000 de politisti sunt pe strazile pe unde se tine carnavalul, pentru a se asigura ca totul este in regula. Nu va imaginati ca este ca la noi, nimeni nu da amenzi, nimeni nu spune nimic, doar se asigura ca nu se isca scandaluri. Ba chiar si danseaza, se distreaza si fotografiaza cu turistii putin ametiti de Bahus.
Toata petrecerea se termina in jur de ora 9 seara, petrecaretii se indreapta spre casele lor, iar in urma raman tone de gunoaie, care se fac nevazute in cateva ore. La 2 milioane de oameni ametiti de bautura va dati seama ca nu ar putea ramane curatenie







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

St. Croix, un loc de o frumusețe aparte şi încărcat de istorie

Spre rușinea mea, nu mai auzisesem niciodată de St. Croix. Pana sa aflu ca vom merge pe aceasta micuța insulă, nici nu știam că există p...