joi, 21 mai 2020

Getsemani, Cartagena - Columbia

De Cartagena a fost dragoste la prima vedere. Si nu vedere a marii (care arata cam ca a noastra) ci a orasului si mai ales a unui cartier numit Getsemani. Unul dintre cele mai frumoase cartiere care le-am vazut vreodata. Sigur mai exista altele mai frumoase, mai curate, mai cochete, insa mie Getsemani mi-a patruns direct in inima.


Aici, in Getsemani toate casele au cel putin 100 de ani si sunt colorate in nuante pastel. Majoritatea localnicilor locuiesc cu parintii, bunicii si uneori chiar si strabunicii. Notiunea de familie este foarte puternica in acest cartier si pentru ei nu este nimic rusinos in a locui cu parintii toata viata.

In Getsemani localnicii se lupta din rasputeri cu autoritatile pentru a-si putea pastra casele in care au crescut si copilarit majoritatea. Investitorii au nevoie de terenurile oamenilor pentru a construi mai multe hoteluri si resorturi. Asta a atras atentia multor oameni puternici printre care si Will Smith care a descoperit Cartagena cand a filmat Gemini Man acolo.
Pana si el s-a indragostit de acest oras si mai ales de cartierul Getsemani si a hotarat sa le ofere un parc in care locuitorii sa se relaxeze.

Cartierul Getsemani este foarte colorat, aici mai multi artisti locali dar si internationali au transformat cladirile in adevarate tablouri murale, reprezentand societatea, natura sau diversi artisti locali.


Turul in care am fost eu era un tur pietonal al cartierului Getsemani, dar inainte de a ajunge in acest cartier, ne-am oprit si la fortareata lui San Felipe, care a fost construita de colonistii spanioli.


Nu am vizitat fortareata in interior, dar ce mi-a placut in aceasta zona, au fost doamnele imbracate traditional care isi castigau existenta purtand cosuri cu fructe pe cap si pozand cu turistii.



Asta mi-a amintit de copilarie cand ma punea mama sa merg cu carti pe cap pentru a avea o pozitie dreapta. Cred ca mi-a prins bine, mereu stau dreapta!
Cand mergeti in Columbia neaparat trebuie sa incercati arepas care sunt un fel de chifle din faina de porumb (gris as spune eu) umplute cu diferite carnuri sau legume. Delicioase!
Bineinteles sucurile naturale, din fructe proaspat stoarse in fata voastrsa sunt o buna sursa de racorire.






Ca suveniruri sunt foarte multe chestii hand-made facute, care sigur va vor da pe spate, dar, cel mai importante de mentionat sunt smaraldele (emeralds). Columbia este renumita pentru smaraldele de foarte buna calitate care sunt extrase de aici. Asa ca, daca va doriti un suvenir-investitie va recomand sa incepeti o colectie de pietre pretioase, puteti incepe chiar cu Smaraldele din Columbia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

St. Croix, un loc de o frumusețe aparte şi încărcat de istorie

Spre rușinea mea, nu mai auzisesem niciodată de St. Croix. Pana sa aflu ca vom merge pe aceasta micuța insulă, nici nu știam că există p...