Sunt inscrisa pe :

Bloguri, Bloggeri si Cititori

Monday, 17 February 2014

Acasa la ... Sherlock Holmes

  Acum 3 ani, datorita colectiei de carti de la Adevarul, mi-au picat in mana "Aventurile lui Sherlock Holmes" si am citit toate volumele pe nerasuflate. Mi-a placut de la prima pagina si inca de atunci mi-am dorit sa merg acasa la el, in apartamentul din Londra, Baker Street, 221b.
 Am ajuns in Londra acum un an si jumatate si de atunci am tot spus ca merg sa vizitez muzeul, ca doar sunt o mare fana a lui, dar am tot amanat momentul. Deh, lenea e cucoana mare si cred ca majoritatea oamenilor care locuiesc intr-un oras cu foarte multe obective turistice amana vizitarea lor spunand ca .. "ei lasa ca nu plec acum, am timp sa le vizitez si nici ele nu se darama, asa ca nu e graba". Mi-am promis mie insami inca de acum 2 saptamani ca voi merge. In fiecare weekend am consultat programul de deschidere, pretul biletului si alte curiozitati de-ale mele, dar, ba ploua, ba nu ma simteam bine si iar amanam. Aseara  insa, cand stateam in pat si incercam sa adorm am zis ca azi ma duc orice ar fi, putea fi cel mai mare uragan ca nimic nu ma mai impiedica. M-am trezit, am mancat, am facut un dus, m-am uitat la un film, parca tot nu ma induram sa ies din casa. Al naibii pat, e asa confortabil ca nu-mi mai vine sa ma dezlipesc de el, in special iarna. Pentru mine iarna e cel mai urat anotimp, corpul meu devine sensibil (racesc de 3-4 ori ), am o permanenta stare de somnolenta, cu alte cuvinte, sunt ca o ursoaica ce se pregateste de hibernat. In restul anului sunt foarte energica si activa, dar iarna, nu ma mai satur de somn si lenevit. Probabil de asta e iarna, sa avem timp sa ne odihnim dupa toata alergatura din restul anului ... asa o fi ?!
 Dar sa revenim la dragul meu Sherlock ... cum spuneam, am devenit o mare fana de-a lui dupa ce am citit cartile, apoi am asteptat cu sufletul la gura lansarea filmului cu Robert Downey jr in rolul lui Sherloc si Jude Law in rolul Dr. Watson, la fel si a doua parte, tot cu ei. Apoi, am descoperit serialul Elementary, in care Sherlock traieste in New York iar dr. Watson este interpretata de Lucy Liu, serial pe care nu aveam rabdare sa-l vad pe AXN, am inceput sa ma uit online, in zilele in care eram libera, vedeam cate 4 episoade. Apoi s-a terminat primul sezon si a inceput al doilea, pfiu ! Slava Domnului, ca nu am ramas fara Sherlock . In timp ce asteptam cu nerabdare episoadele noi din sezonul 2 de la Elementary, am aflat de la un prieten ca si Sherlock Holmes produs de BBC si filmat in Londra, e la fel de interesant si am inceput sa-l urmaresc si pe acesta, ba chiar parca mi-a placut mai mult decat Elementary. Acum cateva zile am plecat de acasa sa fac niste cumparaturi si m-am intors acasa cu 2 carti, ca doar deh, era oferta, cumparai una si cea de-a doua era la jumatate de pret. Una dintre ele este legata de Sherlock : Cum sa gandesti ca Sherlock Holmes ... cine stie, poate oi ajunge si eu vreun detectiv consultant pentru Scotland Yard, glumesc bineinteles.
  Se vede treaba ca azi sufar de logoree, de obicei nu scriu atat de mult ci ma limitez la 2-3 fraze, dar despre Sherlock, as putea vorbi ore in sir fara sa ma plictisesc, dar probabil s-ar plictisi cei de langa mine.
 Oricum, sa revin la subiect. Azi, dupa cum spuneam, am reusit intr-un final sa plec de acasa in jur de ora 4, muzeul de inchide la 18:00. Mai multe detalii aici .
V-am spus ca eu nu functionez in parametrii normali iarna, asa ca m-am urcat in autobuz si cu gandul ca abia astept sa ajung sa vizitez muzeul, am ratat statia la care trebuia sa cobor ( sunt claustrofoba si evit sa merg cu metroul, prea multa aglomeratie). M-am uitat repede pe Google Maps si mi-am dat seama ca trebuia sa cobor cu 4 statii in urma, asa ca la prima m-am dat jos si am luat repede autobuzul spre Baker Street. M-a costat ceva timp ocolisul acesta asa ca am ajuns in fata muzeului pe la 6 fara 20. Am intrat in magazinul de suveniruri sa iau biletul, am mai cascat gura si pe acolo, apoi am iesit si m-am asezat la coada. Era 17:45 cand eu stateam la coada, ma asteptam dintr-o clipa in alta sa mi se spuna ca e prea tarziu, dar nu, in urmatoarele 5 minute am intrat. Mi-a palcut foarte mult cum e amenajata aceasta casa-muzeu, este la fel cum mi-o imaginam eu, mi-a placut cum scartaia podeaua veche sub picioarele mele, cat de calduroasa si primitoare era. Camerele sunt mici de aceea se intra doar in grupuri de 10-15 persoane.
  Fotografiatul inauntru este permis, sunt fete imbracate in rochii victoriene, pregatite cu orice fel de informatii, ba chiar foarte amabile, mi-au facut si poze ca eu eram singura. Daca aveti ocazia mergeti si vizitati acest muzeu, cu siguranta va fi o experienta interesanta. Eu cred ca mai merg o data, sa am timp sa admir tot.









5 comments:

  1. am trecut ieri pe acolo si era o coadaaaaaa. n-am fost inca, vorba ta, am timp :-P
    nu ma pasioneaza subiectul dar mi-a placut filmul lui Guy Ritchie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inseamna ca am avut noroc, am stat doar 5 minute sa astept .

      Delete
    2. Guy Ritchie e unul dintre regizorii mei preferati. Cred ca am vazut toate filmele lui si ale lui Tim Burton

      Delete
  2. Cred ca trebuie sa fie interesant muzeul din cate citesc si vad aici, mai ales pentru cineva pasionat ca tine. Nu pot sa spun ca sunt la fel de pasionata de Sherlock Holmes. N-am citit cartile, dar cred ca am vazut totusi ultimul film.

    ReplyDelete
    Replies
    1. E micut, e usor de vizitat, nu iti ia 5 ore sau o zi intreaga ca la alte muzee mari. Mie mi-a placut pentru ca sunt pasionata de tot ce tine de Sherlock si de stiinta deductiei. Adica, mi-ar placea foarte mult sa ma uit la un om si sa-l citesc, la fel de usor cum o face el.

      Delete